Mittwoch, 10. August 2016

Au Revoir Lille , Bonjour Jambville

Emil vækkede os som sædvanligt og i dag var vi ikke de eneste der var så tidlig oppe. Vi startede dagen med at pakke sovepose og liggeunderlag sammen, fik noget morgenmad, men var som forventede de første der havde pakket teltet og baggagen sammen. Fra vores routeleder fik vi et stykke stof hvor vi skulle skrive alle de ting på som prægede routen. Vores ord: Dk 3, #snackelade, Friendship, Cultures, Fellowship, Unity, Community, Patrick is love Patrick is life, Overcoming Cultural differences & Hygge. Efter vi også havde opfyldt denne opgave fik vi selvfølgelig rengørings opgaverne, smide skral ud os

v. Efter vi så vidt var færdig, mødtes vi alle sammen med Charles hvor han sagde tak for turen og fortalte hvordan vi kører med bussen og i at han stoppede med at snakke startede det med at regnen styrtede ned. Selvom vi var en af de første der måtte komme ind i bussen, blev vi stædig plask våd.
Efter alle var kommet i bussen tog vi afsted til Jambville, vi var alle sammen gennemblødt og bussen var vildt kold. Den første halv time var portugiserne høj og fuld af glæde indtil de faldt i søvn kort tid efter og efter lidt slik og musik fald vi også i søvn. Lige før vi kom til Jambville vågnede portugiserne og samtidig så hele bussen. Vi var spændt og i god humør. Bussen holdt, vores våd baggage blev smidt ud og vi fik et firekant hvor vi skulle stå inde. Der var højt musik og vi fik øjne på vores contingeng-leder der stod og ventede på at tage imod os. Vi fortalte dem knap og godt om kærlighedshistorien mellem Emil, Patrick og Jakob, og Sanne fortalte os hvor de bedste steder var på lejren.
Efter en halv time kom der en ISTer som viste os vores campsite vi lå i campen "Louvre" på en lille plads med små bjerge og huller. På vejen til pladsen mødte vi Astrid , Mathilde og Marcus fra en anden dansk patrulje, som hjalp med at bære på vores ting. Vi kunne ikke lige se hvordan vores telt kunne for plads mellem træerne men det var et problem som vi fik løst. Bea fra Portugal og Emil blev vores Campleder som skulle for styr på det hele. Inden aftensmaden og åbningsshow skulle vi få bygget et spisebord og vi skulle får nogle navneskilte, desværre blev begge ting ikke til noget. Fordi vi alle sammen havde contingent møder. Vi sagde hej til alle dansker som vi ikke har set i nogle dage. Natascha rammsede lig reglerne igen op med speciel facts. Som f.eks. at man ikke må ryge men der er dedicerede ryge områder og at man ikke må dyrke sex men lejeren uddelte gratis kondomer.
Vi tog en lille evalueringsrunde på routen i vores patruljer og gik så op til at hente aftensmaden. Til aftensmad sad vi sammen med vores contingent og der blev vist et show hvor der blev sunget og danset. Derefter startede det rigtige åbningsshow med et fed spejderband og et show hvor alle lande var med til. Natascha var oppe med vores flag og et smil på læberne.
Efter showet skulle vi udforske natlivet på campen. Vi gik først i den hollandske telt "Moulin Orange" hvor der var en masser spejder og charts musik hvortil vi dansede lidt indtil vi gik videre til Rainbowteltet. Men fordi det var alt for fyldt ville vi prøve silentdisco som desværre bare var fyldt lige så meget op. Til slut kl. 02.00 besluttede vi at gå i seng men der var hygge i vores telt med slovenierne og Charles. Kl. 03.00 smuttede vi så endelig i vores soveposer.