Sonntag, 31. Juli 2016

Bonjour Paris! ♡

I min mave kribler det, mine hænder ryster, jeg er virkelig spændt på min første flyvetur. Patrick som allerede er flyvet et par gange tager det helt afslappet, jeg imod er virkelig spændt! Vi skal til at gå i flyvet, sætte os ned og få bæltet om maven. Stewardessene fortæller et eller andet på fransk. Et su i maven og tryg på ørene og så er vi der oppe i luften hvor der er ikke noget andet end stor skyer som ligner candyfloss. Det er fantastisk, jeg har aldrig set noget lignende. Så gå der 2 timer oppe i luften indtil vi lander i Paris, som om vi bare havde snipset med fingerene.
Efter vi få vores bagage går turen til hostelet med et alt for probbet tog. Vores Hostel (The Generator) er moderne, kreativ og virkelig sejt. Som man forventer her i Paris. 
Nu må vi udforske byen på egen hånd. Vi er en lille gruppe på 10 spejder: Anne , Anne H , Signe ,Thorvald,  Emil , Carina , Lene , Julie , Patrick og mig . For det første tager vi metroen til Notré Dam. En virkelig flot kirke hvor vi tilfældigvis møder nogle spejder fra Frankrig som desværre ikke snakker særlig meget engelsk. Derefter deler vi os i to grupper. Patricks gruppe gå ind i Notré Dam og jeg gå videre langs Seinen og nyder vejret. To timer senere mødes vi hos Eiffeltårnet som er imponerende på mange måder. Vi hygger lidt i parken og nyder stemning i Paris. Men den lille mavefornemmelse af sult bringer os til at komme op og ledde efter et créperie. 30 min efter vi fulgte  Thorvalds vej beskrivelse finder vi så ud af at créperiet ikke har åbnet om søndagen. Efter langt tids viderefølgende gang finder vi et lille restaurant som hedder La Terasse. De rygger stole og bord hen til os så vi kan sidde sammen. Vi fik en super sej tjener og fandt ud af at franskmændene virkelig har god humor. Vi fik serveret god mad , dessert og en Flaske vin. Det er noget helt andet at tage på restaurant i Frankrig, i hvertfald noget der skal prøves. Efter vi var færdig med at spise skulle vi se lightshow på Eiffeltårnet.  So beautiful - virkelig en success. 













Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen